# Var en motionär - träna styrka med lappar

Lappar har lite mer lek-känsla över sig än appar :-)
 
Med lappar (eller appar) får jag ett upplägg på träningen, vilket jag behöver nu när jag inte har någon rutin som sitter. Gymmandet har ju inte varit mitt fokus sedan typ fyra år tillbaka. Med lappar slipper jag vara förvirrad och kan bara träna. Vill du också lapp-träna? Gör då så här:
 
1. Måla lappar
En sorts övning på varje lapp.
 
2. Dela in lapparna i buntar
En bunt för varje träningspass. Jag har delat in lapparna redskapsindelat, t.ex. "Bosu-pass" och"Bänk-pass", men de kan också delas in i "mage", "ben" etcetera, vilket är att föredra om du tränar ofta.
 
3. Bestäm antal rep eller tid!
Ovan ser ni att mitt bosu-pass är upplagt enligt tid (1+30x3), men det går lika bra att istället bestämma passet efter antalet reps.
 
4. Kör ba kör!
Work it, twerk it.
 
Ja, detta är superretro men passar en pysslare som mig. (Ni mer moderna människor kan ju pröva appar med Tabata eller Seven för liknande upplägg). Är du en pysslare så kör ba kör.
styrka för nybörjare styrketräning träningsupplägg
0 kommentarer